29 Ocak 2010

Okumuş olsak bile kendimizi geliştirmek bambaşka birşeydir..
Yani kendini geliştirmek tanımını genelde ansiklopedileri yalayıp yutmak veya okuğu her okul okuduğu döneminde birincilik yarışında olup onu hırs etmek anlamını kastederler.
Fakat ben buna tamamen karşıyım yani benim çevremde yakın çevremde en yüksek kıdemli kişiler de var köyden en yakın dostlarım da var..çiftçi, kapıcı..
Mesela bir doktor, öğretmen, mühendis düşünün kapıcısına nasıl bakar genelde bizim bu okumuş insanlarımız?
Evet cevabımız gülerek "Yani yüzlerine bile bakmazlar, belki selam bile vermezler" değil mi ama?
Bunu tabii ki genelleyemem fakat %80 imiz böyle ! Ne yazık ki!
Yani ben bu insanların birbirini birbirinden üstün görmelerine anlam veremiyorum.Aklıma geldi bunu da anlatıyım.
Geçen Adidas bayiisine gitmiş o köydeki arkadaşım bişeyin fiyatını sromuş yüzüne bile bakamdan terbiyesizce ters ters cevaplar vermiş başından savmak için. Ya sen kimsin de sonuçta sen Adidas ın sahibi değilsin sen de orda asgari ücretle çalışan birisin. Yani neyini yüksek gördüyse artık....
Sinir oldum ! Sinir oluyorum !

Şahsi düşüncemi gözlemlerime dayanarak söyleyeyim ki,
Okumamış insanlar çevresine daha meraklı bakıyor öğrenmeye çalışan gözlerle..
Okumuş insan ise sürekli biliyorum öğrendim havasında olduğu için sadece bildiği şeyler ilgisini çekiyor..

Zaten bilim adamlarının çalışmaları da bilimin kaynağınının merak olduğunu kanıtlıyor.
Merak edeceğiz..Dikkatli gözlemleyeceğiz, dikkatli dinleyeceğiz..
Mesela şu fikrimi çok mantıklı buluyorum,
hani ingilizce başlangıç seviyesi vardır ya Merhaba, İsminiz nedir?, İsmim şu, Nasılsın? vs.vs. gibi kalıp cümlelerini en az 4 belli dillerde öğrenmek..

Kişisel gelişim bence herşeyden haberinin olmasıdır, yani bir ortamda birileri bişey konuşuyorlarsa ve size de bu konu hakkında ne düşünüdüğünüz sorusu sorulacaktır ki bu da ya
bilmediğinizi düşünerek sizi bozmak istemesi
ya da
size değer verdiği için ortama katılmanızı ister

Bi dahaki yazımda görüşmek üzre arkadaşlar kendinize çok iyi bakın

0 yorum:

Yorum Gönder